søndag 24. august 2008

Suksessterte




Jeg har bakt suksessterte! For første gang. Hadde den med i bryllupet til en venninne, og den ble faktisk stor suksess! ;-) Ikke var den så vanskelig å lage som jeg hadde fryktet heller.

Her kommer oppskriften:

Bunn:
4 eggehviter
150 g melis
150 g mandler

Stivpisk eggehviter. Bland forsiktig inn melis, deretter mandler. Stek i ca 30-35 min på 160 grader. Avkjøl.

Krem:
4 eggeplommer
1 dl kremfløte
125 g sukker
1 ts vaniljesukker
150 g meierismør

Rør sammen eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker. Varm det opp over svak varme og rør hele tiden til kremen akkurat koker opp og tykner. Avkjøl, og rør inn mykt smør. Sett kremen kaldt. Når den er kald bres den over kaken på et fat. Kan gjerne pynte med litt sjokolade! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvis dere lager Sukessterten som Lene kan jeg love dere en sikker suksess! Den var nydelig! ;o)

Marigrafen sa...

Denne kaka er den BESTE jeg vet i hele verden! Den så jammen god ut.. nå fikk jeg skikkelig lyst til å bake den igjen selv! Fin blogg du har :)