torsdag 2. oktober 2008

Babette...

Som vanlig har jeg jo litt for dårlig tålmodighet til å gjøre meg ferdig med ett prosjekt før jeg begynner på ett nytt. Nå var jeg ganske lei av bare hvite lapper til heklelappeteppet mitt. Derfor skulle jeg prøve meg på dette fantastiske flotte teppet: Babette blanket.




Men det gikk jo utrolig dårlig. For det første gikk det jo ikke an å få tak i garnet, så jeg kjøpte smart garn i stedet. Ville ha det ganske likt, så kjøpte de fargene som stod oppført i oppskriften - 17 forskjellige! Men fargene mine var nok mye skarpere enn de på originalen. I hvert fall ble det bare helt psykedelisk. I tillegg var det veldig vanskelig å få sydd sammen alle de små lappene i forskjellig størrelse. Så nå har jeg gitt opp. Tror jeg sparer noen av de fine fargene til et annet teppe jeg har i tankene. Resten får jeg prøve å bruke opp på ørevarmere og luer og diverse... Hvis noen har gode forslag på morsomme små oppskrifter hvor man kan bruke Smart garn, tar jeg det imot med takk!
Grr... Nokså irriterende!
Men jeg tror ikke jeg gir meg helt. Vil nok prøve å lage teppet en eller annen gang, men da kanskje med mine egne farger.

1 kommentar:

Mari sa...

Dægern for et fint teppe! Synd at det slo litt feil da :S Du får prøve igjen en annen gang :) Kan du ikke legge ut flere bilder av tidligere prosjekter?