fredag 17. oktober 2008

Ice queen

Jeg har prøvd meg på Ice queen fra knitty.com. Her ser du resultatet:





Har fulgt oppskriften og brukt Rowan kidsilk haze. Det var et utrolig tynt og lett garn, og resultatet ble veldig deilig! Denne kommer jeg nok til å kose meg med på kalde dager. ;-)
Underveis i strikkinga har jeg også lært meg noen nye teknikker. Blant annet provisional cast on, knitted cast on, picot bind off, og å sette på perler underveis. Ikke dårlig! Ganske så gøy, faktisk.

Jeg har foreløpig ikke blokket herligheten. Vet ikke helt hvordan jeg gjør det enda, men finner nok ut av det også etter hvert. Da kommer det kanskje noen bilder hvor jeg har den på også...

3 kommentarer:

Mari sa...

Er det mulig??? Visste ikke at det gikk an å strikke sånn jeg...

garn og pinner og ... sa...

Lekker ble den. Denne står på min to-do liste, har kjøpt garn og venter på tid til å strikke den!

Anonym sa...

Den var skikkelig lekker - sånn har jeg også lyst på, men jeg må få unna alt det andre først ikke sant! Du har strikket din i en nydelig farge. Trenger du og blokke den, tenker på at når den ligger rundt halsen så blir den "trekt" sammen litt. Jo kanten har jeg ville tatt. Ønsker deg ei riktig god helg.