søndag 26. oktober 2008

Gulrotkake!

Vi har hatt besøk av min veldig hyggelige kusine, og hennes like hyggelige mann. I den anledningen fant jeg ut at jeg skulle bake en kake, og valget falt på gulrotkake! Den pleier alltid å bli god, og denne gangen ble den faktisk ekstra god. Jeg tror det kommer av at jeg hadde rotet bort teskjedmålet mitt, og måtte ta det mer på "gefühlen" i stedet... ;-) Skulle ta bilde, men kaka forsvant så fort, at nå var det bare et lite stykke igjen...



Og her er oppskriften:

4 egg
2 dl soyaolje
3 dl sukker
3 dl hvetemel
2 ts kanel
1 1/2 ts salt
2 ts natron
3 dl revet gulrot

Egg og soyaolje piskes, deretter haes alt det tørre i, og til slutt gulerøttene. Stekes på 175 grader i ca 45 minutter.

Nesten 1 Philadelphia-ost (kan også bruke 1 urteost fra Tine for litt ekstra smak og farge...)
60 g soft margarin
1 ts vaniljesukker
1 1/2 dl melis

Alt blandes og smøres på avkjølt kake.

Nam nam.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mm, gulrotkake er supergodt!